Gemeente Hengelo

Inkoopadviseur

Gemeente Hengelo

  • geen max tarief

  • Overijssel

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 01 juli 2024

  • 31 december 2025

De opdracht­omschrijving

De functie
De sector bedrijfsvoering wil een betrouwbare gespreks- en businesspartner zijn voor de organisatie, waarbij integraal werken en de basis op orde belangrijke voorwaarden zijn die verder ontwikkeld dienen te worden.

Het team Advies en Control (ong. 35 medewerkers) valt onder de afdeling Financiën, Advies en Control en bestaat uit de volgende vakgebieden: juridische zaken, inkoop, subsidieverwerving, verzekeren, processen, interne controle, projectcontrol, interne sturing en beheersing, privacy,

Als inkoopadviseur ondersteun je budgethouders bij het vervullen van hun inkoopbehoefte. Je zorgt voor verbinding met jouw collega’s in de organisatie en je weet wat er op inkoopgebied bij hen speelt. Je adviseert over het inkopen van producten en diensten en je begeleidt (Europese) aanbestedingen.

Taken

  • gaat proactief in gesprek met o.a. de beleidscollega’s over bestaande en toekomstige inkoopbehoeften
  • coördineert marktanalyses
  • bewaakt en coördineert de inkoopkalender
  • adviseert inhoudsdeskundige collega’s over de inkoop-/marktbenaderingsstrategie
  • Adviseert over de aanpak van inkoop- en aanbestedingstrajecten
  • Begeleidt inkoop- en aanbestedingstrajecten, van klein tot groot, op het gebied van leveringen en diensten
  • Draagt actief bij aan de doorontwikkeling van de inkooporganisatie en het verbeteren van de inkoopdienstverlening.


Functie-eisen
We zoeken een collega die:
 

  • Toegankelijk en inspirerend is en die gericht is op verbinding. Je staat er niet alleen voor en weet op een natuurlijke manier de organisatie aan jou en het vakgebied te binden. 
  • Beschikt over een afgeronde Hbo-opleiding, aangevuld met specifieke –inkoopdiploma’s (bijvoorbeeld Nevi 1 en Nevi 2 Publiek);
  • ervaring heeft in een adviserende functie binnen een overheidsorganisatie;
  • actief bijdraagt aan de optimalisatie van inkoopontwikkelingen in de organisatie
  • In bezit is van overtuigings- en denkkracht en helder is in de communicatie (zowel mondeling als schriftelijk). Jij weet als geen ander hoe je je collega’s op het gebied van inkoop dient te informeren, adviseren en ondersteunen en toont hierin daadkracht.
  • Nauwkeurig, gestructureerd en resultaatgericht te werk gaat. Met een duidelijk doel voor ogen weet jij focus aan te brengen in je werk
  • Door tactisch, analytisch vermogen en helikopterview makkelijk verbanden weet te leggen.



De organisatie
Centraal gelegen in Twente ligt Hengelo, een stad met 80.000 inwoners en veel evenementen. Hengelo is een stad in beweging die hard werkt aan haar toekomst, zoals de binnenstad en de transities in het sociaal domein. Deze ontwikkelingen vragen om een ondernemende en wendbare organisatie.

De 750 medewerkers van de gemeente Hengelo werken met inzet en ambitie voor de Hengelose inwoners en bedrijven. Dat doen we vanuit 3 kernwaarden die een leidraad vormen voor de wijze waarop we ons werk doen: de logica van de Hengeloër als uitgangspunt nemen; lef hebben om keuzes te maken en daadkracht te tonen; zaken voltooien, door goed samen te werken.

De Eisen

  • Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden niet door Opdrachtgever vergoed.

  • De kandidaat heeft minimaal 7 jaar kennis en ervaring opgedaan in een adviserende functie binnen een overheidsorganisatie.

  • De kandidaat is in het bezit van een HBO diploma met minimaal 2 aanvullende inkoopdiploma’s (bijvoorbeeld Nevi 1 en Nevi 2 Publiek)

  • Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente.
    De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

    Indien blijkt dat dit criterium niet naar waarheid is ingevuld wordt de opdracht per direct beëindigd.

De Wensen

  • De kandidaat heeft minimaal 7 jaar kennis en ervaring opgedaan in een adviserende functie binnen een overheidsorganisatie.

  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar kennis en ervaring opgedaan in een senior adviserende functie binnen een overheidsorganisatie.

  • Motivering van kandidaatstelling voor deze opdracht. Onderbouw waarom de kandidaat wordt aangeboden en het meest geschikt is om deze opdracht uit te voeren, ingaand op wat in de rolbeschrijving is opgenomen.

  • Kandidaat heeft relevante ervaringen, competenties en kennis, wat wordt getoetst tijdens een gesprek:

    • Kennis van en ervaring met het geven inkoopadvies
    • Ervaring in begeleiding van inkoop- en aanbestedingstrajecten
    • Ervaring binnen de overheid
    • Communicatief vaardig
    • Analytisch
    • Makkelijk benaderbaar en enthousiast
    • Pro-actief
    • Politiek gevoelig en een hoge mate van omgeving sensitiviteit

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox