Gemeente Breda

Inkoopadviseur

Gemeente Breda

  • geen max tarief

  • Noord-Brabant

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 08 juli 2024

  • 31 december 2024

De opdracht­omschrijving

Inkoopadviseur
Het team Inkoop binnen de gemeente Breda is een team dat volop in ontwikkeling is. Vanwege de transitie waarin het team in zit zijn we op korte termijn op zoek naar een inkoopadviseur die het team kan ondersteunen bij het inkopen en aanbesteden van leveringen, diensten en werken. 
Als inkoopadviseur ben jij dé sparringspartner voor de afdelingen van de gemeente Breda op het gebied van inkopen en aanbestedingen. Binnen de gemeente Breda bouw je snel een netwerk op, waardoor je de afdelingen beter leert kennen. De afdelingen weten jou te vinden voor verschillende soorten aanbestedingen. Hierbij kan je denken aan bijvoorbeeld facilitaire diensten, ICT, Sociaal Domein en het Ruimtelijk Economisch Domein. De ene keer ben je bezig met de aanbesteding van warme drankenautomaten en de andere keer met die van de aanleg van een weg. 

Wat ga je doen?

  • Je zorgt in samenwerking met de andere medewerkers van het team voor het verder professionaliseren, ontwikkelen en ondersteunen van de inkoopfunctie binnen de gemeente. Je focus ligt daarbij op het adviseren over aanbestedingstrajecten en in samenwerking met je interne opdrachtgever uitvoeren daarvan. 
  • Je adviseert je interne opdrachtgever over de mogelijkheden en aanpak om, met behulp van een passende inkoopstrategie, te komen tot een juiste contractvorm en leverancierskeuze. 
  • Ook zorg je samen met collega's van het team Juridische Zaken voor het vastleggen van gemaakte afspraken in contracten.
  • Je adviseert, begeleidt en ondersteunt aanbestedingstrajecten. Het opstellen van offerteaanvragen, bestekken en aanbestedingsdocumenten behoort tot de werkzaamheden. 

We zoeken jou!
We zoeken een collega die een werk- en denkniveau heeft op minimaal HBO- niveau en bij voorkeur een afgeronde opleiding NEVI1, Bestuurskunde, Bedrijfseconomie, HBO-Rechten, Management en Recht, Facility Management of vergelijkbaar. Ervaring met innovatieve contractvormen, zoals bijvoorbeeld Best Value Procurement en digitale ondersteuning van inkoopprocessen (Mercell) is een pré. 

De volgende eigenschappen vinden we belangrijk: 

  • Je hebt een 'stevige' persoonlijkheid. Je luistert goed, kijkt in de spiegel en neemt vervolgens zelfstandig beslissingen;
  • Je bent open, aanspreekbaar en werkt graag samen;
  • Je speelt goed (bij voorkeur proactief) in op wensen en behoeften van interne klanten en betrekt anderen daarbij als dat nodig is;
  • Je bent verbindend. Je bent dus in staat om een constructieve werkrelatie op te bouwen met interne klanten en externe spelers. Enerzijds ben je empathisch en begripvol ingesteld. Anderzijds ben je ook duidelijk en open. 
  • Je bent flexibel. Je kunt goed prioriteiten stellen en hebt het vermogen om je aan te passen aan bepaalde situaties als dat nodig is. 
  • Je doorziet en speelt in op relevante (bv. politiek bestuurlijk relevante of maatschappelijke) ontwikkelingen en vertaalt dit in concreet handelen. 
  • Verder is het belangrijk om te weten dat er binnen het team inkoop wordt gewerkt aan verdere professionalisering van de inkoopfunctie. We vragen je dan ook om een actieve en constructieve houding in dit proces. 

Wie zijn wij? 

Jouw thuisbasis is het Team Inkoop. Dit team bestaat uit twee deelteams te weten het Subsidiebureau en het deelteam Inkoop. Je gaat werken vanuit het deelteam Inkoop met in totaal zo’n medewerkers. In het team ontmoet je 10 inkoopadviseurs, twee contractbeheerders twee operationeel inkopers en een inkoop assistent. Samen met je directe collega’s zorg je ervoor dat de organisatie efficiënt, rechtmatig en gemakkelijk kan inkopen. Natuurlijk wil Breda inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid. 

Dat doen we hybride (thuis en op kantoor) met een goede balans tussen werk en privé. Je hebt een teamleider en alle ondersteuning om je persoonlijk te ontwikkelen. Dat vinden we belangrijk. En je inwerkperiode? Die organiseren we natuurlijk op kantoor, niet digitaal. Zo zorgen wij dat jij goed bij ons kunt landen.

Kortom..
Een veelzijdige en uitdagende functie in een organisatie met een prettige en informele werksfeer. 
Het gaat om een fulltime functie (36 uur per week). 
Gewenste startdatum: z.s.m. 


De Eisen

  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met het zelfstandig uitvoeren van (Europese) aanbestedingen. Dit moet blijken uit het cv.

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
    Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2024 is vastgesteld op € 233.000. Voor de topfunctionarissen zonder dienstbetrekking is de hoogte van het bezoldigingsmaximum gekoppeld aan de duur van de functievervulling in kalendermaanden. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 30.800 per maand voor de eerste zes maanden en € 23.400 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2024 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 221.
    Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

  • Uw kandidaat heeft relevante inkoopopleidingen gevolgd, zoals NEVI 1 of vergelijkbaar. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Een 'stevige' persoonlijkheid, die goed luistert, in de spiegel kijkt en vervolgens zelfstandig beslissingen neemt;
    • Open, aanspreekbaar en werkt graag samen;
    • In staat om goed(bij voorkeur proactief) in op wensen en behoeften van interne klanten en anderen daarbij te betrekken als dat nodig is;
    • Verbindend. In staat om een constructieve werkrelatie op te bouwen met interne klanten en externe spelers. Enerzijds empathisch en begripvol ingesteld. Anderzijds ook duidelijk en open.
    • Flexibel. Goed in het stellen van prioriteiten en vermogen om aan te passen aan bepaalde situaties als dat nodig is.
    • In staat om te doorzien en in te spelen op relevante (bv. politiek bestuurlijk relevante of maatschappelijke) ontwikkelingen en dit te vertalen in concreet handelen.

    De data 3 en 4 juli zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur aantoonbare kennis van en ervaring met Mercell Source to Contract. Dit moet blijken uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur minimaal twee jaar ervaring als inkoopadviseur binnen een gemeente. Dit blijkt uit het cv.

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met innovatieve aanbestedingsvormen , zoals bijvoorbeeld Best Value Procurement (BVP). Dit moet blijken uit het cv, waarin ervaring expliciet moet worden benoemd.

  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox