Gemeente Meppel

Junior vergunningverlener

Gemeente Meppel

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Meppel, een stad met een open karakter die voor iedereen wat te bieden heeft. Mooie woonwijken, een gezellige historische binnenstad, leuke evenementen, bedrijvigheid en een prachtige natuurlijke regio op fiets- en wandelafstand.
Bij zo’n prachtige stad wil de gemeente Meppel graag als aantrekkelijke werkgever aansluiten; een werkgever waar je als medewerker trots op bent, die uniek is en bekend staat als ondernemend en ambitieus.
Gemeente Meppel is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We richten ons op een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en werken daarbij opgavegericht. Hoe? Door anders te denken, anders te organiseren en anders te doen, vanuit vertrouwen, verantwoordelijkheid geven en steun bieden.
Samen met ruim 400 collega’s werk je dagelijks voor de inwoners van de gemeente Meppel aan maatschappelijke vraagstukken die betekenis hebben voor de samenleving. De organisatie bestaat uit verschillende afdelingen. Deze zorgen ervoor dat er op het gebied van werk en inkomen, zorg en welzijn en duurzaamheid, prettig gewoond en geleefd kan worden in de ‘fairtrade gemeente’ Meppel.
Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving met de mogelijkheid om plaats- en tijdsonafhankelijk te werken op basis van individueel leiderschap. Ook kan gebruik gemaakt worden van verschillende faciliteiten om je talenten te laten spreken.

Opdracht
De uitdaging.
Bouwen, bouwen, bouwen, heel veel bouwen!
Steeds meer mensen willen maar wat graag in Meppel wonen, dus we hebben veel woningen nodig. En die gaan we in de komende jaren bouwen!
We hebben jou nodig om dat allemaal voor elkaar te krijgen, help je mee?
We hebben genoeg mooie uitdagingen zoals duurzaam en circulair bouwen, en het garanderen van aansprekende ruimtelijke kwaliteit.

Wat ga je doen?
We hebben je nodig in ons cluster Vergunningverlening, je werkt samen met 4 collega’s, zij regelen alle omgevingsvergunningen voor de bouw.
Dit team maakt deel uit van een veel groter team waarin je ook ruimtelijk ordenaars, planologen, stedenbouwkundigen en civiel technische medewerkers zult gaan tegenkomen, best bijzonder en heel interessant!

Je takenpakket is veelzijdig: je behandelt aanvragen voor bouwen, je checkt of de aanvraag compleet is, je wint adviezen in van de omgevingsdienst voor milieuvragen, van de brandweer voor de brandveiligheid, van onze constructeur voor de constructieve veiligheid, je bent scherp in het bewaken van de behandeltermijnen, je zorgt er voor dat elke stap in onze digitale behandelsystemen is geborgd, je ondersteunt onze juristen bij de behandeling van bezwaar en beroep.
En meewerken aan de procesverbetering waar we ongetwijfeld ook in de komende jaren nog volop mee bezig zijn, is zeer welkom!

Waarom Meppel?
Omdat jij van een uitdaging houdt. Je gaat aan de slag in een functie die veel ruimte biedt voor eigen initiatief. Je krijgt de ruimte om je te ontwikkelen en je werkt met plezier aan je opgaven. In Meppel varen we een koers die de bedoeling van de vraagstukken centraal stelt, waarin we betrouwbaar partnerschap nastreven en samen flexibel werken aan de dienstverlening naar onze inwoners. Er heerst een open, informele en collegiale werksfeer en dit spreekt jou aan. De loyaliteit en betrokkenheid van medewerkers van de gemeente Meppel zie en waardeer jij.

Competenties
Zelfverzekerdheid, want je weet van jezelf dat je de juiste kwaliteiten hebt om aan te bieden: een hart voor het bouwvak, sterk in communicatie, sterk gericht op samenwerking, vaardig in de digitale wereld, een beetje lef en je voelt je op je gemak in de contacten met onze inwoners en ondernemers.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

De Eisen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van rechten;
  • Aantoonbare kennis op het gebied van elementaire bouwkunde
  • Aantoonbare kennis op het gebied van ruimtelijk ordeningsrecht
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener binnen een gemeentelijke instelling;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het samenwerken met een omgevingsdienst
  • Aantoonbare kennis van Centric leefomgeving (CLO), Powerbrowser én SquitXO
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met met behandelen van bezwaar en beroep

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
19 maart 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox