gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Juridisch adviseur grondzaken

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

  • max €110 per uur

  • Friesland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 01 maart 2024

  • 31 augustus 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Jij bent als adviseur hét centrale aanspreekpunt voor privaatrechtelijke vraagstukken rond grondzaken. Je houdt je bezig met alle voorkomende overeenkomsten van vastgoedtransacties en (her)ontwikkelingsprojecten. Je ondersteunt en adviseert projectleiders, het bestuur en management in juridische en beleidsmatige aangelegenheden op grondzakengebied. Je houdt in de gaten dat contractuele verplichtingen worden nagekomen. Het opstellen en verzorgen van administratieve afhandeling van overeenkomsten zoals verhuur, pacht en zakelijke rechten behoort tot je taken. Daarnaast adviseer je collega’s bij het opstellen van overeenkomsten.


Verantwoordelijkheden

Voor deze uitdagende functie zoeken we een uitgesproken teamspeler die juridisch goed onderlegd is en stevig in zijn of haar schoenen staat.

Verder ben je verantwoordelijk voor:

  • Toepassen van wetgeving, gemeentelijk beleid en gemeentelijke procesdures binnen het vakgebied;
  • Onderhouden van contacten met particulieren, makelaars, ontwikkelaars, corporaties en andere stakeholders;
  • Verbinden van partijen inter en extern;
  • Afstemmen van werkzaamheden met de collega's binnen de organisatie;
  • Het geven van bestuurlijk advies;
  • Het uitstekend schrijven van beleidsadviezen en stukken.


availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2024 tot en met 31 augustus 2024 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De opdracht is verkort uitgezet i.v.m. ziektevervanging. De gesprekken vinden plaats op donderdagmorgen 1 februari a.s. We vragen hier rekening mee te houden. De opdracht heeft eerder uitgestaan. We sluiten niet uit de kandidaten die eerder gereageerd hebben mee bieden bij deze opdracht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina’s A4 toe.
  • De kandidaat heeft relevante ervaring met werken bij een overheidsorganisatie.
  • De kandidaat is in het bezit van een HBO diploma of heeft HBO werk- en denkniveau aangevuld met een afgeronde opleiding die aansluit bij het vakgebied.
  • De kandidaat is In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie of is bereid deze aan te vragen.
  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe. In het cv dient een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en het aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 maart 2024 tot en met 31 augustus 2024 voor 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De opdracht is verkort uitgezet i.v.m. ziektevervanging. De gesprekken vinden plaats op donderdagmorgen 1 februari a.s. We vragen hier rekening mee te houden. De opdracht heeft eerder uitgestaan. We sluiten niet uit de kandidaten die eerder gereageerd hebben mee bieden bij deze opdracht.

De Wensen

  • Kandidaat beheerst de Friese taal actief of passief.
  • De kandidaat heeft ervaring in het opstellen, beoordelen en beheren van contracten op het gebied van grondexploitatie , gebiedsontwikkeling, zakelijke rechten, aan- en verkoop, huur en pacht.
  • De kandidaat is ervaren in het geven van bestuurlijk advies en kan uitstekend stukken schrijven.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox