Krimpen aan den IJssel

Senior financieel adviseur

Krimpen aan den IJssel

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

Het team Financieel beleid en advies bestaat uit 7 collega’s die veel waarde hechten aan onderlinge afstemming en samenwerking. De belangrijkste aandachtsgebieden zijn het ondersteunen van de teams, de planning en controlcyclus en het financieel beleid.

Opdracht

  • Je bent financieel adviseur en sparringpartner voor diverse zelf organiserende teams in het sociaal domein. Je focus ligt op de Participatiewet, Minimaregelingen en Wet inburgering. Vakinhoudelijke kennis van relevante wet- en regelgeving is hierbij noodzakelijk. Je wordt ook betrokken bij de financiële ondersteuning Wmo en Jeugd.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in diverse gemeenschappelijke regelingen (Sociale zaken, Werkvoorzieningschap, Centrum voor Jeugd en Gezin).
  • Je adviseert op proactieve wijze over financiën in brede zin, ook richting directie en bestuur en geeft daarin een meerwaarde aan cijfers.
  • Samen met andere collega’s werk je aan de documenten van de P&C cyclus (kadernota, begroting, jaarstukken, tussentijdse begrotingswijzigingen).

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Financieel adviseur binnen een gemeente;
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Een afgeronde economische opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Beschikbaar per 23 januari 2025 voor 28 uur per week;
  • Minimaal 3 dagen op locatie kunnen werken (maandag, dinsdag, woensdag en/of donderdag);

De Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als Financieel adviseur voor het sociaal domein bij een gemeente;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek bestuurlijke omgeving bij een kleinere gemeente (max 40.000 inwoners);
  • Aantoonbare kennis van en werkervaring met de Participatiewet en BUIG;
  • Een aantoonbare afgeronde master opleiding.
  • Aantoonbare werkervaring met zelforganiserende teams (benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 januari 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox