Gemeente Apeldoorn

Jurist snippergroen

Gemeente Apeldoorn

  • max €95 per uur

  • Gelderland

  • 32 uur per week

  • Juridisch
  • 01 oktober 2023

  • 01 april 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Apeldoorn is op zoek naar een jurist op inhuur basis voor de dossiers snippergroen.

Als jurist snippergroen voer je alle voorkomende werkzaamheden uit op het werkveld snippergroen binnen de afdeling Vastgoed en Grond. Een afdeling die bestaat uit ongeveer 30 collega’s. Je vindt het leuk om het complete proces snippergroen van aanvraag tot overdracht te begeleiden. Er is soms sprake van oneigenlijk grondgebruik, hiermee kun je goed overweg, zowel juridisch als mensgericht.

Een deel van de werkzaamheden wordt uitgevoerd door het bedrijfsbureau van de afdeling Vastgoed en Grond. Met deze collega’s en met de juristen van de afdeling Vastgoed en Grond heb je regelmatig contact en afstemming.

Je komt in een goed georganiseerde structuur te werken, waar veel gebruik wordt gemaakt van standaarden. Hierdoor kun jij je focussen op de inhoud.


Verantwoordelijkheden

Tijdens jouw werkdag voer je verschillende juridische en administratieve werkzaamheden uit:

  • Behandeling van snippergroendossiers vanaf de aanvraag van een inwoner tot de uiteindelijke afhandeling;
  • Behandeling van dossiers oneigenlijk in gebruik genomen snippergroen (verkoop of teruggave / beoordeling beroep op verjaring);
  • Voorbereiden interne besluitvorming over aanvragen;
  • Laten opstellen van tekeningen en laten opvragen klic meldingen;
  • Contact met aanvragers, bedrijven en instanties (uitleggen van de situatie, goed en slecht nieuws gesprekken voeren);
  • Opstellen koopovereenkomsten en de notariële afhandeling;
  • Kadastraal onderzoek;
  • Administratieve en procedurele afhandeling  van dossiers en tussentijdse acties;
  • Afstemming met collega’s en externen (notaris, nutsbedrijven etc.);
  • Alle overige voorkomende werkzaamheden op het werkveld snippergroen.

De kandidaat is oplossingsgericht, punctueel (afspraken zijn er om nagekomen te worden), verbaal en schriftelijk sterk maar wel klantgericht met een goed inlevingsvermogen ten aanzien van de situatie van betreffende inwoners.

De kandidaat moet direct beschikbaar zijn en gemelde werkzaamheden zelfstandig uit kunnen voeren.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar van 1 oktober 2023 tot en met 31 maart 2024 voor minimaal 20 uur per week waarvan in ieder geval een dag op kantoor (in startperiode op de maandag). De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 3 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

    1. Kandidaat heeft een (nagenoeg) afgeronde HBO-WO opleiding Rechten.
    1. Kandidaat heeft in ieder geval 1 jaar aantoonbare relevante werkervaring. Voornoemde dient te blijken uit de ingediende cv.
    1. De kandidaat heeft goede kennis van het vakgebied en handelt dossiers zelfstandig af.
    1. Inschrijver dient tenminste één referentie op te geven van een soortgelijke opdracht. De referentie mag niet ouder zijn dan drie jaar voorafgaand aan de datum inschrijving.
    1. Kandidaat dient binnen 8 weken na aanvang werkzaamheden een VOG te overleggen.

De Wensen

    1. De kandidaat heeft werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie en/of gemeente.
    • De kandidaat heeft geen werkervaring binnen het vakgebied (0 punten)
    • De kandidaat heeft 1 jaar werkervaring binnen het vakgebied (1 punt)
    • De kandidaat heeft 1-3 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een overheidsinstantie
      (2 punten)
    • De kandidaat heeft 1-3 jaar werkervaring binnen het vakgebied bij een grotere gemeente
      (3 punten)
    • De kandidaat heeft 3-5 jaar of meer jaren werkervaring binnen het vakgebied bij een
      overheidsinstantie (4 punten)
    • De kandidaat heeft 3-5 jaar of meer jaren werkervaring binnen het vakgebied bij een grotere
      gemeente (5 punten)
    1. De kandidaat heeft gedegen kennis van het vakgebied.

    Dit wordt beoordeeld aan de hand van ingediende cv en motivatie.
    Beoordeling onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende, goed (1 t/m 5 punten)

    1. De kandidaat voldoet aan de functie-eisen die gesteld zijn in deze uitvraag.

    Dit wordt beoordeeld aan de hand van de ingediende CV en motivatie.
    Beoordeling onvoldoende, matig, voldoende, ruim voldoende, goed (1 t/m 5 punten)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox