Gemeente Breda

Klantmanager wmo begeleiding en dagbesteding

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Klantmanager Wmo Begeleiding en Dagbesteding

Wil jij een positieve impact hebben op het leven van kwetsbare inwoners in Breda? Dat bereik je niet alleen door onderzoek te doen en ervoor te zorgen dat inwoners de juiste individuele ondersteuning ontvangen, maar ook door nauw betrokken te blijven bij de voortgang en de tastbare resultaten die voortvloeien uit deze ondersteuning. Als Klantmanager Wmo Begeleiding en dagbesteding in Breda krijg je de kans om écht het verschil te maken!
Wat ga je doen?
Als klantmanager zorg je ervoor dat de inwoner de ondersteuning krijgt die noodzakelijk is om deel te kunnen (blijven) nemen aan het dagelijkse leven en om de zelfredzaamheid te vergroten.
Je voert onderzoek uit naar de persoonlijke situatie van inwoners met een ondersteuningsvraag en zorgt voor maatwerkondersteuning als dat nodig blijkt te zijn. Deze ondersteuningsvraag kan betrekking hebben op diverse aspecten, zoals financiële zelfstandigheid, zinvolle dagbesteding, of het onderhouden van sociale contacten.
Hoe doe je dat?

  • Je voert gesprekken met inwoners, ook wel klanten genoemd, die problemen ervaren op verschillende levensgebieden zoals een licht verstandelijke beperking, GGZ-problematiek of een geriatrische achtergrond. Je werkt samen met partijen zoals maatschappelijk werk en Wmo-ondersteuningsaanbieders, en raadpleegt collega's met expertise in diverse domeinen wanneer nodig.
  • Samen met de klant stel je een persoonlijk plan op en maak je afspraken over benodigde ondersteuning en voorzieningen, waarbij je de regie hebt bij het toekennen van maatwerkvoorzieningen en resultaten bewaakt.
  • Als aanspreekpunt (in de rol van regisseur) sta je klanten en betrokken partijen bij tijdens de ondersteuning en onderneem je actie bij herziening of aanpassing van doelen.
  • Je voert huisbezoeken uit en doet administratieve taken, zowel thuis als op kantoor, en maakt gebruik van flexibele werkplekken in de wijk om gemakkelijk contact te leggen met samenwerkingspartners.


We zoeken jou!
De klantmanager die we zoeken is een stevige persoonlijkheid met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.  Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid.  Je bent een doorpakker die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog door het inzetten van goede communicatieve vaardigheden en in verbinding kan blijven met anderen. Door een dynamisch en druk werkpakket laat jij je niet omverduwen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.

  • Je hebt een afgeronde hbo-opleiding.
  • Je hebt aantoonbare kennis van psychopathologie.
  • Een pré als je ervaring hebt met werken met Faqt-V (normeringskader).
  • Je hebt werkervaring en in het WMO-werkveld en zijn juridische context.
  • Je hebt kennis van het Sociaal domein onder andere met voorliggend- en maatwerkvoorzieningen.
  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt werkervaring met de dienstenbegeleiding en dagbesteding.
  • Je bent flexibel, resultaatgericht, besluitvaardig en werkt graag in teamverband.

Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een opdracht voor minimaal 6 maanden voor 32-36 uur per week, met optie tot verlenging.
  • Startdatum het liefst per 4 maart 2024.

Wie zijn wij?
Deze openstaande functie van Klantmanager Wmo Begeleiding en dagbesteding is een onderdeel van het uitvoeringsteam dat gezamenlijk zorgt voor de toegang tot de Wmo (maatwerk)voorzieningen. 
Binnen het uitvoeringsteam onderscheiden we klantmanagers met 3 verschillende aandachtsgebieden, namelijk beschermd wonen, begeleiding/dagbesteding en hulpmiddelen/voorzieningen.  In het totaal zijn er zo’n 60 klantmanagers Wmo aan de slag met elkaar, waarvan er circa 30 collega’s werkzaam zijn als Klantmanager Begeleiding en dagbesteding.  
Het werkgebied van de Wmo in Breda hebben we verdeeld in 5 teams, kwadranten genoemd. Iedere klantmanager is dus verbonden aan een eigen kwadrant, waarin tussen de 8-15 collega’s werkzaam zijn. Er is veel vrijheid maar ook gezamenlijke verantwoordelijkheid om met elkaar het werk te verzetten. De onderlinge lijntjes tussen de teams van management-beleid-kwaliteit-contractmanagement-zorgadministratie en de uitvoerende teams (klantmanagers) zijn erg kort, informeel en constructief. We werken samen aan de dienstverlening in Breda waarbij vertrouwen de basis is!
Lees meer over de Gemeente Breda.

De Eisen

  • Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft kennis van de Wmo; werkervaring en of opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Om bij de gemeente Breda te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier). Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO bij voorkeur opleiding in de richting van Social Work of HBO-V. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als Klantmanager Wmo/Wmo Consulent. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ruime kennis van en ervaring in het werken met Suite en WIZ. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Stevige persoonlijkheid - Eigenaarschap - Inlevingsvermogen De data woensdag 28 februari of vrijdag 1 maart zijn gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox