Gemeente Heerde
geen max tarief
Gelderland
36 uur per week
02 december 2024
02 maart 2025
Organisatie
De gemeente Heerde is een kleine gemeente
Daarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen!
We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als één geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten.
We zijn omgevingsbewust en ondernemend
‘Naar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie!’ is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld.
Dit betekent dat we als organisatie...
In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt.
In een kleine, digitaal werkende en efficiënt ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak.
We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde
De meeste collega’s werken in een hybride vorm thuis en op het gemeentekantoor.
De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.
Opdracht
In deze interim managersrol zorg je ervoor dat de werkzaamheden binnen de afdeling gewoon door kunnen gaan. Dit geeft ons als gemeente de kans om de uitkomsten van onderzoeken die lopen (afdelingsspecifiek en integraal werken) te analyseren en vervolgens bewuste keuzes te maken voor de toekomst. Waaronder structurele invulling van deze managersfunctie. Eventuele toekomstkeuzes/acties naar aanleiding van de onderzoeken kunnen ook bij het takenpakket van deze functie (gaan) horen.
Onder de afdeling Ruimte, Ondernemen en Wonen valt Erfgoed, Economie, Toerisme en Recreatie, Volkshuisvesting, Milieu, Ruimtelijke Ordening, APV, Duurzaamheid, Juridische zaken, Planeconomie, Vergunningverlening (bouw, monumenten, ruimtelijke ontwikkeling, kap, enzovoort) en Toezicht
De gemeente is verdeeld in 5 afdelingen met elk een manager:
Je ontvangt leiding van de algemeen directeur/gemeentesecretaris.
Wil jij deze rol binnen onze bruisende organisatie
Wat houdt de functie in?
Competenties
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox