Gemeente Hardenberg

Medior consulent werk

Gemeente Hardenberg

De opdracht­omschrijving

Consulent Werk

HET GAAT OM HARDENBERG
Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dit doe je samen met ruim 550 collega's. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.
De gemeente Hardenberg is een mooie en bijzondere gemeente om in te wonen en werken. Het uitgestrekte platteland gaat hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons door ontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie.

OPDRACHTOMSCHRIJVING
Als Consulent Werk binnen het Maatschappelijk domein help je mensen met een arbeidsbeperking aan een leuke betaalde baan.
Wij hebben wens dat iedereen die kan werken, werk heeft of op een andere manier meedoet aan de samenleving. Mensen die dit niet op eigen kracht kunnen, krijgen van het team ‘Werk en Inkomen’ ondersteuning. Deze ondersteuning heeft inmiddels veel mensen met een arbeidsbeperking aan het werk geholpen. En wij blijven hierin ambitieus, want we zijn een 2-jarig project gestrart om nóg meer mensen aan het werk te helpen. En vanuit daar is deze opdracht ontstaan.

WAT GA JIJ DOEN?
Jij bent een zelfstandige, coachende collega die mensen met een arbeidsbeperking ondersteunt: je helpt hen met het vinden van een leuke baan! Hiervoor screen je inwoners die al langdurig in het landelijke doelgroepenregister zitten op mogelijkheden om te werken (en onder welke voorwaarden dit het beste kan). Ook analyseer je mensen die al langdurig een uitkering van ons ontvangen op mogelijkheden. Bijvoorbeeld door te kijken hoe je met extra ondersteuning én/of met loonkostensubsidie hen tóch bij een werkgever aan het werk helpt.  Dit doe je door intensief en persoonlijk contact met hen te hebben. Jij hebt ervaring met het voeren van (intake)gesprekken, het stellen van eventuele diagnoses en het coachen/begeleiden van mensen het vinden en behouden van een betaalde baan. Verder houd je rapportages en overzichten bij.

DIT BRENG JE MEE

  • Je beschikt over HBO werk- en denk niveau;
  • Kennis van de arbeidsmarkt, Participatiewet en andere, relevante wet- en regelgeving;
  • Je hebt kennis en ervaring met de genoemde werkzaamheden minimaal 5 jaar en  aantoonbare ervaring bij een gemeentelijke organisatie.
  • Kennis de systemen Suite Sociaal Domein (SSD) en Competensys.

De Eisen

  • Afgeronde relevante HBO-opleiding, zoals Sociaal-Juridische Dienstverlening of vergelijkbaar
  • De kandidaat heeft Minimaal 5 jaar ervaring als Consulent werk bij een gemeente

De Wensen

  • De kandidaat heeft Minimaal 5 jaar ervaring als Consulent werk bij een gemeente
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties: - Sterke analytische vaardigheden - Uitstekende communicatieve vaardigheden - Proactieve en zelfstandige werkhouding - Empatisch vermogen - Leiderschapsvaardigheden en vermogen te inspireren
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van Suite Sociaal Domein (SSD) en Competensys
  • De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Communicatieve vaardigheden - verbindend - gestructureerd - analytisch

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox