Gemeente Amstelveen

Proces consultant - digitalisering processen

Gemeente Amstelveen

De opdracht­omschrijving

De afdeling informatievoorziening van de gemeente Amstelveen is haar informatiehuishouding aan het professionaliseren. Optimalisering, digitalisering en automatisering zijn belangrijke topics. De vervanging van het zaaksysteem is een groot en belangrijk traject hierbij. De voorbereiding en uitvoering van deze transitie wordt door de projecten adequate informatiehuishouding’en ‘vervanging zaaksysteem’ voorbereid en uitgevoerd. Ter versterking van deze projecten is er behoefte aan een senior proces consultant. Het takenpakket bevat onder meer: 

  • Analyse van businesswensen, informatievraagstukken en bedrijfsprocessen.
  • Verbeteren en beschrijven van processen.
  • Begeleiden van het ontwikkeltraject.
  • Ondersteunen van vak-afdelingen.
  • Creëren van draagvlak voor het nieuwe proces in de backoffice en bij de uitvoerders.

De opdracht loopt tot 31 december 2024, er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken.

Kandidaatomschrijving

De ideale kandidaat is een ervaren senior proces consultant met ruime ervaring op het gebied van digitalisering in een bestuurlijke omgeving met een grote ICT component.

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding.
  • Je hebt aantoonbare minimaal 2 werkervaring binnen een 100.000+ gemeente.
  • Je hebt minimaal 4 jaar werkervaring als procesconsultant met inrichten en verbeteren van processen.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden zowel schriftelijk als mondeling.
  • Je hebt ervaring met het zaaksysteem RX.Enterprise en andere IT gemeente applicaties zoals RX.Mission.
  • Je hebt ervaring met de procestool Engage.
  • Je hebt onder tijdsdruk goed presteren.
  • Je hebt ervaring met agile werken.
  • Je hebt een “can do” mentaliteit waarbij je kijkt naar pragmatische oplossingen.
  • Je kunt hoofd- en bijzaken goed van elkaar scheiden.

Competenties
Als senior proces consultant beschik je over de volgende competenties:


  • Klantgericht
  • Analytisch vermogen
  • Communicatief vaardig
  • Omgevingsbewust
  • Proactief
  • Resultaatgericht
  • Overtuigingskracht
  • Verbinder / teamspeler

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.


Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken worden gevoerd op woensdag 27 juni 2024 tussen 9:00uur - 12:00uur. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is om dit tijdstip. De gesprekken worden gevoerd via Teams.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • WO Opleiding

    Op CV aantoonbaar een afgeronde WO-opleiding.

  • Werkervaring 100.000+ gemeenten

    Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in een 100.000+ gemeentelijke werkomgeving in de afgelopen 5 jaar. Referentie vereist

  • Werkervaring procesinrichting

    Op CV aantoonbaar minimaal 6 jaar ervaring als procesconsultant met inrichten en verbeteren van processen in de afgelopen 8 jaar.

  • Methodiek

    Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring met agile werken in een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar.

  • Werkervaring digitalisering processen

    Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar ervaring met het digitaliseren van processen in een keten aan applicaties in de afgelopen 9 jaar.

De Wensen

  • Werkervaring (Procesbeschrijvingen)
    Op CV aantoonbaar minimaal 6 jaar werkervaring met het opstellen van procesbeschrijvingen in de afgelopen 9 jaar. (geef dit aan per werkgever/opdracht)

  • Opleiding (Lean6Sigma Black Belt)
    Op CV aantoonbaar Lean6Sigma Black Belt gecertificeerd.

  • Werkervaring (Advisering)
    Op CV aantoonbaar minimaal 6 jaar werkervaring in het adviseren van management over procesverbetering in de afgelopen 8 jaar. (geef dit aan per werkgever/opdracht)

  • Motivatiebrief

    					Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling.
    					Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    					De kandidaat dient in één A4 gemotiveerd aan te geven hoe men de opdracht (zoals geformuleerd in de opdrachtomschrijving) aanpakt (plan van aanpak/stappenplan). De brief wordt getoetst aan de hand van de omschreven opdracht en competenties in de kandidaat omschrijving. De brief dient door de kandidaat zelf geschreven te zijn.
    

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox