VNG

Projectondersteuner

VNG

De opdracht­omschrijving

Over VNG Realisatie
De VNG representeert de ruim 342 Nederlandse gemeenten en werkt samen met haar
afdelingen aan een krachtige lokale overheid. VNG Realisatie stelt daarbij de lokale
uitvoering van de maatschappelijke opgaven door gemeenten centraal. Onder meer door
actief te participeren in de netwerken van gemeenten en hun partners, door
samenwerking te stimuleren via ‘samen organiseren’ en waar mogelijk standaarden te
ontwikkelen die de dienstverlening van gemeenten verbeteren.
VNG Realisatie draagt bij aan vier gemeentelijke speerpunten:
• werken als één overheid, met leden en partners, aan het oplossen van
maatschappelijke vraagstukken op sociaal, fysiek en veiligheidsdomein;
• verbeteren van de dienstverlening;
• een efficiënte en wendbare organisatie;
• anticiperen op de toekomst.






Over team naleving
VNG Naleving is een cluster binnen VNG Realisatie. Zij ondersteunt gemeenten bij het
versterken van de preventie-, toezichts- en handhavingspraktijk in het sociaal domein.
Dit doet zij door kennis te ontsluiten en beschikbaar te stellen voor gemeenten via een
kennisbank, website, fora, trainingen, webinars, workshops, (regio)bijeenkomsten en
advisering. Naleving onderzoekt, signaleert en vertaalt trends en ontwikkelingen, voert
innovatieprojecten uit en haalt goede praktijkvoorbeelden onder gemeenten en
ketenpartners op.  Waar knelpunten of toepassingsvraagstukken worden herkend worden
deze vertaald in oplossingsrichtingen en- in afstemming met de VNG-beleidscollega’s-
bespreekbaar gemaakt bij de systeemverantwoordelijke. 
Naleving wordt gevormd door ruim 50 professionals met een grote diversiteit aan
achtergronden en expertises. Aan deze diversiteit wordt veel waarde gehecht. Onze
professionals werken in functies als die van projectmanager, (beleids- en strategisch)
adviseur, secretaris, data-expert, juridisch adviseur, etc. Zij delen energie,
betrokkenheid en passie voor hun vak en de goede onderlinge sfeer heeft een
herkenbare positieve uitstraling op de omgeving.

Omschrijving van de opdracht
We zijn op zoek naar een enthousiaste en gedreven professional die ons team komt
versterken als ondersteuner. In deze opdracht ben je verantwoordelijk voor de
ondersteuning van het team naleving Wmo en Jeugdwet en de teamleider naleving zorg,
jeugd en kinderopvang. Je draagt bij aan een efficiënte en effectieve organisatie van de
werkzaamheden binnen het team. Je hebt een goed gevoel voor proceskwaliteit en
adviseert over de processen binnen het projectteam.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
Je ondersteunt bij de organisatorische, procesmatige en administratieve vraagstukken
van het team naleving Wmo en Jeugdwet en de teamleider naleving zorg, jeugd en
kinderopvang. Je zult de volgende taken op je nemen:

• Activiteitenbeheer: Je houdt acties bij en bewaakt de voortgang van lopende
activiteiten. Je zorgt ervoor dat deadlines worden gehaald en dat iedereen op de
hoogte is van de status van lopende projecten.

• Bijeenkomsten organiseren: Je ondersteunt bij het organiseren en plannen van
bijeenkomsten voor individuele teamleden met meerdere externe partijen en voor
het team als geheel. Hierbij zorg je ervoor dat alle afspraken en agenda's perfect
zijn georganiseerd.

• Trainingen: Je bent verantwoordelijk voor het procesmatige aspect van onze
trainingen. Je zorgt ervoor dat alles soepel verloopt, van de planning en
organisatie tot de uitvoering van de trainingen.

• Regiobijeenkomsten: Je bent de drijvende kracht achter het plannen van onze
regiobijeenkomsten. Hierbij zorg je ervoor dat alle logistieke aspecten worden
geregeld en dat de bijeenkomsten vlekkeloos verlopen.

• Notuleren en opvolging: In samenwerking met de voorzitter van een bijeenkomst
draag je zorg voor de agenda, notulen en opvolging van gemaakte afspraken. Je

bent verantwoordelijk voor een duidelijke communicatie en opvolging van
actiepunten.


Documentbeheer: Je bent verantwoordelijk voor het archiveren van (digitale)
documenten in MS Teams. Daarnaast richt je de projectadministratie in en zorg je
ervoor dat deze altijd overzichtelijk en up-to-date is.


Administratieve ondersteuning: Je ondersteunt collega's binnen het team bij
diverse administratieve taken, zoals het opstellen van rapporten, het verwerken
van gegevens en het bijhouden van bestanden.


Redigeren van geschreven stukken: Je draagt bij aan de kwaliteit van onze
communicatie door geschreven stukken te redigeren op het gebied van opmaak,
taalgebruik en structuur/opbouw. Hiermee zorg je voor heldere en professionele
teksten.


Contentbeheer: Je denkt actief mee over het contentbeheer van onze website en
digitale forums. Je draagt bij aan het verbeteren en up-to-date houden van de
content, zodat onze informatie altijd relevant en aantrekkelijk is voor onze
doelgroep.

Naast bovenstaande werkzaamheden verricht je ook enkele algemene werkzaamheden
voor het hele team Naleving. Het gaat hierbij onder andere om de achtervang van de
ondersteuning van de teamleiders, de coördinatie van de vragenafhandeling en het
bijdragen aan de organisatie van naleving-brede bijeenkomsten en het
projectleidersoverleg.



Resultaat van de opdracht
In jouw rol als projectmedewerker verwachten we het volgende resultaat:
• Er is overzicht in lopende projecten/activiteiten/taken
• Gemeenten kunnen op een laagdrempelige en adequate manier contact krijgen
• Vragen worden op tijd beantwoord en de voortgang van het project wordt
bewaakt
• De projectadministratie is op orde
• Vergaderingen en bijeenkomsten zijn goed georganiseerd
• De projectleider en de adviseurs worden goed ondersteund in hun
werkzaamheden

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Door de inschrijver is één CV en één motivatiebrief van de aangeboden kandidaat aangeleverd. Deze twee documenten zijn opgeslagen in de map ‘Extra documenten’.

  • Inschrijver gaat expliciet akkoord met de concept overeenkomst welke als bijlage bij de offerteaanvraag beschikbaar is gesteld.

  • De aangeboden kandidaat is beschikbaar voor de functie gedurende de periode en het aantal uur zoals beschreven in de offerteaanvraag.

  • • Afgeronde HBO opleiding en werk- en denkniveau of vergelijkbaar;

  • • Minimaal een jaar aantoonbare werkervaring als projectmanagementondersteuner
    zoals omschreven in deze offerteaanvraag;

  • • Ervaring met project- en procesmanagementondersteuning en met het organiseren
    van bijeenkomsten;

  • • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.

  • De kandidaat is op de in de profieltekst genoemde datum en tijdstip beschikbaar voor een matchgesprek.

De Wensen

  • Aantoonbare ervaring met programma- of projectmatig werken

  • Werkervaring met overheidsorganisatie(s)

  • Na gunning van de inhuuropdracht ontvangen alle inschrijvers(*) een terugkoppeling van de uitvraag. De terugkoppeling betreft onder andere een (Excel) overzicht met de ranking van alle inschrijvers en de score op de gunningscriteria/kwaliteit. In dit overzicht worden de namen van alle inschrijvers vermeld (dit is de leveranciersnaam, niet de naam van de kandidaat). * Inschrijvers die, na toetsing van antwoorden en bewijs in cv/motivatie, worden uitgesloten van de procedure, ontvangen dit overzicht niet en worden ook niet genoemd in het Exceloverzicht. De gegunde leveranciersnaam zal altijd zichtbaar zijn op dit overzicht.
    Gaat u ermee akkoord dat in het overzicht uw leveranciersnaam zichtbaar is?

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox