Gemeente Pijnacker Nootdorp

Raads- en communicatieadviseur

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De griffie is een klein en hecht team waarin op een fijne manier wordt samengewerkt. De griffie bestaat uit vier personen: een griffier, een 1e plaatsvervangend griffier / raadsadviseur, een 2e plaatsvervangend griffier / raads- en communicatieadviseur en een griffiemedewerker. Waar nodig nemen we taken van elkaar over.

Opdracht
Als raadsadviseur adviseer je de raad, de raadsleden en de buitenraadsleden over de uitoefening van hun taken. Je werkt regelmatig op donderdagavonden als griffier bij beeld- en oordeelvormende vergaderingen. Je draagt actief bij om de advisering en ondersteuning voor de raad zó in te richten dat de gemeenteraad zijn rol goed kan waarmaken.

Ook ondersteun je de griffie en de raad op het gebied van interne en externe communicatie. Met jouw inbreng en ideeën zorg je er voor dat de externe communicatie een flinke impuls krijgt. Hierbij zet je verschillende communicatiemiddelen op een handige manier in, zoals bijvoorbeeld sociale media. Je verzorgt de communicatie rondom het besluitvormingsproces en denkt vanuit de belangen van de raad. Je onderhoudt nauwe contacten met het communicatieteam van de gemeente en bent zo de link tussen griffie en ambtelijke organisatie.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaar per 25 september 2023 voor 24 uur per week, werkdagen in overleg in te delen met de werkgever;

  • De kandidaat is flexibel en beschikbaar in de avonden in verband met de aanwezigheid bij (raads)vergaderingen;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

De Wensen

  • Aantoonbare kennis van Zaaksysteem én Notubiz (duidelijk weergegeven in het cv);

  • Aantoonbare werkervaring met interne- en externe communicatie.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in het openbaar bestuur in de afgelopen 10 jaar (duidelijk weergegeven in het cv middels 2 referentieprojecten);

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox