gemeente Epe

Secretaris commissie bezwaarschriften – afdeling juridische zaken

gemeente Epe

  • max €95 per uur

  • Gelderland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 01 augustus 2024

  • 31 oktober 2024

De opdracht­omschrijving

Als Secretaris van de Commissie Bezwaarschriften vervul je een essentiële rol in het ondersteunen van de Commissie bij de afhandeling van bezwaarschriften van onze betrokken inwoners. Je hebt een coördinerende functie, waarbij je bezwaarprocedures beheert. Dit omvat het ontvangen van bezwaarschriften, het toewijzen van dossiernummers, het onderhouden van duidelijke communicatie met betrokken partijen en het nauwlettend volgen van de voortgang van elke zaak. 

Achter de schermen organiseer en bereid je de vergaderingen van de Commissie Bezwaarschriften voor. Je plant vergaderdata, stelt agenda's op en voorziet commissieleden van alle relevante documentatie.

Daarnaast ondersteun je commissieleden in de voorbereiding van zaken, help je bij het vinden van relevante wet- en regelgeving en bied je juridisch advies waar nodig. Uiteindelijk, na de hoorzittingen, stel je namens de commissie weloverwogen adviezen op. Hier komt jouw juridische expertise tot volle bloei, en zorg je voor eerlijke besluitvorming. 

Ons team Communicatie, Juridische Zaken en Veilig staat voor kwalitatieve advisering aan de organisatie en het bestuur op de diverse beleidsterreinen. De eenheid Juridische Zaken bestaat uit circa 8 personen die samen werken aan diverse juridische vraagstukken, het afhandelen van verzoeken van inwoners en het optimaliseren van juridische processen. 

Buiten de werkzaamheden als Secretaris kunnen ook werkzaamheden van andere juridische aard worden gevraagd. De opdracht ziet op het behandelen van bezwaren en vraagstukken die niet door de al aanwezige secretaris kunnen worden gedaan.


Verantwoordelijkheden

Jij draagt als Secretaris van de Commissie Bezwaarschriften zorg voor:

  • Adviseren en ondersteunen van Commissie bezwaarschriften in het fysiek domein;
  • Coördinatie van de bezwaarprocedures;
  • Het tijdig uitbrengen van gedegen advies aan de Commissie Bezwaarschriften;
  • Het houden van hoorzittingen in de avonduren;
  • Gevraagd en ongevraagd aandragen van verbetervoorstellen op het vakgebied. 


De kandidaat is inzetbaar z.s.m. voor minimaal 3 maanden en met in achtneming van de mogelijke verlenging voor 24-34 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar z.s.m. voor minimaal 3 maanden en met in achtneming van de
    mogelijke verlenging voor 24-34 uur per week. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

  • Je voegt een cv van maximaal 3 pagina’s A4 toe.

  • Hebt minimaal 1 jaar relevante werkervaring binnen de (bij voorkeur gemeentelijke) overheid.

  • Beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau.

  • Kennis van het Zaaksysteem en processen in de gemeente is een pre.

  • Gelet op de aard van de opdracht flexibel inzetbaar op meerdere rechtsgebieden.

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar ervaring binnen de lokale overheid

  • Ervaring als Secretaris binnen het Fysiek Domein

  • Kennis van en/of ervaring met Juridisch advies en Woo

  • Minimaal HBO werk-denkniveau

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox