gemeente Utrecht

Senior contractmanager (2x)

gemeente Utrecht

  • max €110 per uur

  • Utrecht

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 01 september 2024

  • 31 december 2024

De opdracht­omschrijving

Deze opdracht voer je uit binnen het organisatieonderdeel Vastgoedorganisatie Utrecht (VGU). 
VGU beheert het vastgoed van de gemeente Utrecht, waaronder de Dom, het Stadskantoor, buurthuizen, sportgebouwen, schoolgebouwen, zwembaden, parkeervoorzieningen en theaters. Met zo’n 1.000 objecten staat VGU voor Betrouwbaar, Open, Veerkrachtig, Deskundig en Toekomstgericht, en draagt zo bij aan de gemeentelijke doelen voor de inwoners en gebruikers van Utrecht.   
 
De afdeling Vastgoedmanagement is als eigenaar van deze panden aanspreekpunt van de huurders en andere gebruikers. Centraal in ons handelen staat “Een tevreden klant, in een rendabel en gezond pand”. We verhuren, beheren en onderhouden onze panden. Uiteraard zijn daarbij verduurzaming, circulariteit, toegankelijkheid en veiligheid belangrijke thema’s. Vastgoedmanagement maakt o.a. gebruik van de NEN2767 en probeert daarmee controle te krijgen op het instandhoudingsonderhoud.   
 
Je komt te werken in de backoffice van Vastgoedmanagement, een team van ongeveer 25 specialisten, die adviseren en ondersteunen binnen de VGU. Binnen de backoffice werken twee inkopers en drie contractmanagers aan (raam)contracten t.b.v. vastgoedonderhoud.   
 
Je taken zijn:
Als Senior Contractmanager Vastgoedonderhoud voer jij het contractmanagement uit voor de bestaande onderhoudscontracten. Daarnaast vervul je de rol van projectleider bij meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen voor nieuwe onderhoudscontracten.   
 Aangezien wij ons in een professionaliseringsfase bevinden, wordt er van jou verwacht dat je collega's meeneemt in een andere, nieuwe visie op contractmanagement. Je hebt dus tevens de mogelijkheid om jouw visie te delen over de inrichting van de werkzaamheden voor deze rol binnen de afdeling vastgoedmanagement.   
 
Wij zoeken dus een stevige contractmanager, die samen met collega's en externe partners zorgdraagt voor een optimaal resultaat voor alle partijen.  
 
Concreet houdt dit in dat jij:  
•    Actief de relatie met de contractleveranciers onderhoudt en evalueert.  
•    Als projectleider samen met andere inkoopprofessionals en de technische collega's de inhoudelijke aanbestedingsdocumenten opstelt voor de inkoop/aanbesteding van onderhoudscontracten op het gebied van o.a. bouwkunde, werktuigbouwkunde, elektrotechniek en/of transportinstallaties;  
•    De marktontwikkelingen op het gebied van contractmanagement bijhoudt en adviseert over mogelijkheden voor contractoptimalisaties.   
•    Meedenkt en meewerkt aan hoe ambities, zoals verduurzaming en circulariteit doelmatig in contracten meegenomen kunnen worden.  
•    Nauw samenwerkt met collega's van Inkoop, Administratie, Juridische zaken en Financiën en daarbij uitgroeit tot de ‘spin in het web’. 
•    Bijdraagt aan de begeleiding en ontwikkeling van de overige (medior) contractmanagers. 

 Jij hebt: 
•    Hbo werk- en denkniveau; 
•    Aantoonbare ervaring met contractmanagement in het maatschappelijk vastgoed; 
•    Je hebt voldoende ervaring binnen het vakgebied om deze als senior uit te voeren; 
•    In de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan binnen een aanbestedende dienst; 
•    Bij voorkeur werkervaring binnen een G4 gemeente; 
•    Kennis van RGS contractvormen; 
•    Ervaring met contractbeheer in SAP. 

Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina.  
 
Goed om te weten:  
Gesprekken zijn gepland in de eerste en/of tweede week van augustus. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.  
 
Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.  
  
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.  
 
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.  
  
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.  
 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Je beschikt over hbo werk- en denkniveau:

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?

  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld.
    Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie:

    1. Naam organisatie:
    2. Naam contactpersoon:
    3. Afdeling en functie contactpersoon:
    4. Telefoonnummer contactpersoon:

    Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Heb je kennis van RGS contractvormen?

  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.

  • Je hebt de afgelopen 3 jaar minimaal 2 jaar ervaring opgedaan bij een aanbestedende dienst:

    • Minder dan 2 jaar ervaring
    • Meer dan 2 jaar ervaring
  • Heb je ervaring met contractbeheer in SAP?

  • Heb je ervaring met O-prognose?

  • Heb je aantoonbare ervaring met contractmanagement in het maatschappelijk vastgoed?

  • Heb je werkervaring binnen een gemeente?

    • Ja, G4-gemeente
    • Ja, kleinere gemeente
    • Nee
  • Voeg hier je CV toe.
    Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.

    Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit.
    Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten.

    .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.

  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres?

    Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.

  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten.

    Let op: het maximum uurtarief is: € 110,-.
    Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox