Provincie Flevoland

Senior inkoopadviseur

Provincie Flevoland

  • max €100 per uur

  • Flevoland

  • 36 uur per week

  • Inkoop
  • 27 mei 2024

  • 27 november 2024

De opdracht­omschrijving

Opdracht
Vanwege capaciteitsgebrek is provincie Flevoland tijdelijk op zoek naar een Senior inkoopadviseur voor de periode van 1 juni 2024 tot en met 1 december 2024.

Je komt te werken binnen het team inkoop van het expertiseteam Juridische zaken en inkoop (JZI).
Dit team bestaat uit acht personen: 2 inkoopadviseurs, 2 senior inkoopadviseurs, 2 inkoopjuristen en 1 inkoopmedewerker. Zij ondersteunen en adviseren de hele organisatie m.b.t. de inkoop van leveringen en diensten, van complexe Europese tot enkelvoudig onderhandse aanbestedingen. Het is een enthousiast, hecht en open team.

We zijn continue bezig om inkoop binnen de organisatie te verbeteren. Daarvoor is in 2023 nieuw inkoopbeleid vastgesteld waarin wij hebben opgeschreven wat wij met inkoop willen bereiken. Denk hierbij aan recht- en doelmatig inkopen, maar ook een grotere inzet op samenwerking en lokaal inkopen. Daarnaast is veel aandacht besteed aan Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeven en Inkopen (MVOI). Ook zetten we ons in voor betere contractbeheersing, door te focussen op contractmanagement en -beheer.

Onze core business is het begeleiden van (complexe) Europese en meervoudig onderhandse aanbestedingen (met name facilitaire en ICT) alsmede DAS uitvragen voor inhuur van personeel, het schrijven van aanbestedingsstukken. We zijn tevens aanspreekpunt voor de organisatie bij inkoop gerelateerde vragen.

Competenties

  • Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen;
  • Je kunt schakelen op alle niveau’s binnen de organisatie;
  • Je bent in staat vraagstukken vanuit meerdere perspectieven te benaderen;
  • Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
  • Je bent goed in staat om zelfstandig te werken, maar werkt ook graag samen in een team;
  • Je bent omgevingsbewust (van je werkomgeving en ontwikkelingen binnen de organisatie);
  • Je hebt overtuigingskracht en kan zodanig informatie en voorstellen overbrengen dat vertrouwen ontstaat om de uitvoering ter hand te nemen;
  • Je hebt adviserend vermogen en kan signaleren, identificeren en specifiek advies uitbrengen;
  • Daarnaast is een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid;
  • Je bent goed op de hoogte van de (Europese) aanbestedingsregels en de laatste ontwikkelingen;
  • Je hebt een hands on mentaliteit.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende dagen: ma - vr
De opdracht wordt vervuld gedurende 48 weken. Rekening wordt gehouden met een periode voor verlof – waarin de Opdracht dus niet wordt uitgevoerd door Opdrachtnemer – van 4 weken.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en toebehoren. Indien nodig stelt de opdrachtgever een token ter beschikking;
  • Uurtarief maximaal € 90,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk en fee Flextender;
  • In ieder geval aanwezig in de weken 30, 31, 32 en 33, vanwege de bezetting van het inkoopteam;
  • Maandag vaste werkdag, de andere 3 dagen (op locatie) in overleg (minimaal werkt u 50% op kantoor);
  • In staat om de opdracht individueel uit te voeren (vervulling in duo verband is niet mogelijk).

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren en leiden van de voorbereiding, uitvoering en afronding van Europese aanbestedingsprocedures van leveringen en/of diensten in een (semi) overheidsorganisatie; 10 of meer afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar; (20 pt) Tussen de 4 en de 8 afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar; (10 pt) van 0 t/m 3 afgeronde Europese aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar; (0 pt)
  • Aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren en leiden van de voorbereiding, uitvoering en afronding van meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures voor leveringen en/of diensten in een (semi) overheidsorganisatie (benoem dit duidelijk in het cv); 10 of meer afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar; (20 pt) Tussen de 5 en de 9 afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar; (10 pt) van 0 t/m 4 afgeronde Meervoudig onderhandse aanbestedingsprocedures in de afgelopen 4 jaar; (0 pt)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie; tot 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie; (0 pt) 1 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie; (5 pt) 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie; (10 pt) meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een (semi) overheidsinstantie; (15 pt)
  • Een afgeronde opleiding NEVI 1 of een vergelijkbare inkoopopleiding;
  • Aantoonbare werkervaring met het implementeren van inkoopbeleid binnen de publieke sector;
  • Aantoonbare werkervaring met het rapporteren op de SDG’s of MVOI onderwerpen (benoem dit duidelijk in het cv);

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox