gemeente Midden-Drenthe

Senior inkoopadviseur ict

gemeente Midden-Drenthe

  • max €120 per uur

  • Drenthe

  • 40 uur per week

  • Inkoop
  • 29 oktober 2024

  • 29 april 2025

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Midden-Drenthe is voortdurend in ontwikkeling. Er werken ruim 300 vaste medewerkers en maken we gebruik van een flexibele schil. Kenmerkend voor onze organisatie is dat de lijnen onderling en met het bestuur kort zijn. Met elkaar zorgen we voor een organisatie die haar inwoners en bestuur optimaal bedient. We hebben ambitieuze doelen waar we iedere dag hard aan werken. Er moet nog veel gebeuren. Dat vraagt om inzet, creativiteit én samenwerking met mensen binnen en buiten het gemeentehuis.

De teams 
Je maakt (formatief) onderdeel uit van het team Advies, dat bestaat uit 4 clusters: Juridische Zaken, Inkoop, Communicatie en Bestuurs- & organisatiesecretariaat. Totaal circa 25 fte. Het team staat voor de uitdaging om haar meerwaarde voor de organisatie te laten zien. Van ‘slechts adviserend’ naar ‘onweerstaanbaar adviseren’, wat tevens ook een passende positionering inhoudt. Het team is actief in het speelveld tussen beleid en de uitvoering daarvan. Veelal behelst het organisatie brede aspecten, waarin je dus teamoverstijgend acteert. Dit geldt dan ook specifiek voor het cluster inkoop.

Het cluster Inkoop heeft een regierol voor de hele organisatie op alle inkoopvraagstukken en staat aan de vooravond om deze transitie vorm te geven. Als Inkoopadviseur draag je uiteraard je steentje hier aan bij. Je maakt onderdeel uit van het cluster Inkoop, maar voer je werkzaamheden uit ten behoeve van de opgaven van de diverse teams en programma’s.

Jóuw opdracht voer je uit voor het team Informatisering & Belastingen (INB). Dit team heeft diverse inkoopvraagstukken, waar de meeste aandacht uit gaat naar hard- & software. Naast dat er een onrechtmatig speelt, zit de uitdaging ook in de doelmatigheid. Een voorbeeld van een aantal mogelijke trajecten: VTH-systeem, Softwarebroker, (centraal) zaaksysteem, werkplekken (devices), belastingsoftware, vervanging applicatielandschap sociaal domein, e.d.

Naast dat bij een aantal trajecten een onrechtmatigheid speelt,  is de uitdaging zeker om doelmatig hiermee om te gaan, rekening houdend met het grotere plan van onze I-visie.

Je opdracht bestaat dan ook uit het formuleren van een integrale inkoopstrategie (dus een meerjarenperspectief) op basis van de spend en de inkoopkalender van dit team en deze te vertalen in het uitvoeren van de diverse inkooptrajecten met bijbehorende aanbestedingen.

Als inkoopadviseur heb je een spilfunctie en ben je de verbindende factor tussen de markt, het team INB en het cluster Inkoop. Dat houdt tevens in dat je sterke affiniteit en kennis hebt van al die 3 speelvelden.

Projectopdracht

  • Het opstellen van een (integrale) inkoopstrategie op bovengenoemde vraagstukken.
  • Het opstellen van inkoopadviezen.
  • Het opstellen van aanbestedingsdocumenten in samenspraak met het team.
  • Het uitvoeren van aanbestedingen op bovengenoemde vraagstukken.
  • Het voeren van projectleiding.

Competenties

  • Overtuigingskracht: Je overtuigt anderen van een bepaald standpunt om instemming te krijgen;
  • Communicatieve vaardigheden: zowel mondeling als schriftelijk;
  • Omgevingsbewust: je hebt oog voor ontwikkelingen die consequenties kunnen hebben voor de politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Samenwerken: je bent dialooggericht en doet actief aan informatie-uitwisseling en kennisoverdracht;
  • Autonoom: Je bent in staat zelfstandig te werken, pakt regie en weet je je weg te vinden in onze organisatie.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met complexe inkoopvraagstukken en inkoopstrategie (geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV)
  • In het bezit van een Nevi 1 & 2 certificaat
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 november 2024, al dan niet opbouwend in beschikbaarheid
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen een gemeentelijke organisatie
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur binnen het ICT gemeentelijke domein, waaronder in ieder geval de softwarebroker
  • De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 1 november 2024, bij voorkeur op locatie van de opdrachtgever.

De Wensen

  • In het bezig van een vergelijkbare inkoopopleiding zoals Nevi 1 & 2 (bijv. Conducto)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur op bovengenoemde inkoopvraagstukken (zie boven voor voorbeeld)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als inkoopadviseur in een gemeentelijke overheidsinstelling
  • Uiterlijk beschikbaar voor minimaal 24 uur per week per 1 november 2024
  • Uurtarief maximaal € 120,- exclusief btw, inclusief reiskosten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox