Senior juridisch adviseur grondzaken
voor 36 uur per week
Wat ga je doen?
Samen met je collega’s van grondzaken, projectmanagement en ruimtelijke ordening zorg je ervoor dat projecten, opgaven en initiatieven tot de gewenste en mooie resultaten leiden. Je neemt deel aan projectteams, voert onderhandelingen met partijen, stelt overeenkomsten op en verzorgt zelfstandig de contractuele afhandeling. Daarnaast ben je bezig met aankoop, verkoop, verhuur en (erf)pacht van gronden in gemeentelijk eigendom. Kortom: het hele proces rondom grondtransacties.
Taken die je gaat uitvoeren:
- je bent het aanspreekpunt voor het verkopen/verhuren/verpachten van grond en vastgoed;
- je onderhandelt met diverse partijen over aan- en verkopen van gronden;
- je stelt verschillende privaatrechtelijke overeenkomsten op (waaronder intentie-, anterieure -, koop-, (erf)pacht- en samenwerkingsovereenkomsten);
- je bent verantwoordelijk voor het uitgifteproces van gronden (woningbouw- en bedrijfsterreinen);
- je participeert en adviseert in verschillende projectgroepen;
- je geeft juridisch advies aan het bestuur en de ambtelijke organisatie;
- je actualiseert en ontwikkelt beleid voor het college en de gemeenteraad;
- je voert diverse werkzaamheden uit op het gebied van verkoop, verhuur, pacht en illegaal gebruik van gemeentegrond.
Wat breng je mee?
- Afgeronde WO-opleiding (bijvoorbeeld (privaat/notarieel)recht of vastgoed(recht));
- Minimaal 3 jaar relevante gemeentelijke werkervaring als senior juridisch adviseur grondzaken / vastgoed;
- Kennis over het aan- en verkopen van onroerend goed en de bijbehorende financiële en juridische kennis;
- Je bent bekend met diverse wet- en regelgeving op het gebied van grondzaken;
- Je hebt een heldere visie op grondbeleid binnen de gemeentelijke organisatie;
- Je bent communicatief vaardig, hebt oog voor detail en staat stevig in je schoenen;
- Je bent van nature proactief en integer en voelt je thuis in een organisatie die zich opstelt als partner in de samenleving.