Nationale Politie
max €120 per uur
Gelderland
32 uur per week
01 april 2025
31 december 2025
Vanuit de portefeuille dienstverlening wordt gewerkt aan het programma ‘Digitaal Politie Contact’ Vanuit dit programma werkt de politie aan het verbeteren van haar dienstverlening op betekenisvolle wijze. We scherpen daarnaast onze ambitie aan om mee te bewegen met sociale – & technologische ontwikkelingen en om een toekomstbestendige politie te zijn. Om onze hernieuwde ambitie ‘Digitaal intelligent & fysiek excellent’ te realiseren brengen we structuur aan, maar blijven we ook flexibel. Enerzijds formuleren we concrete doelstellingen en projecten en maken we aan de hand van duidelijke criteria weloverwogen keuzes over wat we wel en niet doen. Anderzijds vraagt de turbulente omgeving waarin de politie zich bevindt ook om flexibiliteit. Om bovenstaande te kunnen realiseren, zoeken wij een
SENIOR PROJECTLEIDER DIGITAAL POLITIE CONTACT
Specifieke deskundigheid en kennis van de professional:
De combinatie van projectmanagement ervaring binnen de portefeuille Dienstverlening en Regionale Service Centra van de Nationale Politie en Black belt lean six sigma in combinatie met kennis van het meten en ontwikkelen van customer journey mappings zijn niet voorhanden binnen de verandervoorziening Staf Korpsleiding van de NP waardoor wij genoodzaakt zijn om deze extern te betrekken.
Kennis van relevante digitale wet- en regelgeving, zoals de Wet Digitale Overheid. Ook hier geldt de combinatie van wetgeving en toepassing op customer journey mappings in relatie tot het projectmatig vormgeven hiervan. De losse componenten zijn vindbaar binnen de NP als losse functies maar niet de combinatie hiervan.
Bij deze aanvraag gaat het om een werkrelatie op basis van een resultaatgerichte opdrachtdefinitie. De uitvoering vindt plaats vanuit van de vakinhoudelijke professionaliteit, zelfstandigheid, kennis en vaardigheden (expertise) van de kandidaat.
Er is geen sprake van inzet op basis een arbeidsverhouding en dient ook niet als zodanig te worden aangemerkt. De opdracht start op het moment dat de kandidaat start en de opdracht stopt op het moment dat het resultaat door de politie goedgekeurd is (decharge). Tussentijds evaluatie zal periodiek en in afstemming plaatsvinden.
De projectleider draagt zorg voor het behalen van de volgende concrete resultaten:
1. Landelijke implementatie van videobellen op alle Regionale Service Centra t.b.v. aangifte via Innovatieve Politieloketten.
Dit betreft de uitrol van de mogelijkheid voor burgers om middels videobellen in contact te treden met de politie, waaronder de mogelijkheid om via videobellen aangifte te doen. Onderdeel hiervan is het geven van landelijke gebruikersinstructies. Dit dient in afstemming met de regionale eenheden voor 31-12-2025 gereed te zijn inclusief Decharge van de opdracht.
2. Implementatie ‘bieden van real-time inzicht in de status naar burgers’ binnen de klantreis meldingen doen binnen de mijnpolitie.nl omgeving.
Dit betreft het op proactieve wijze terugkoppelen van statussen aan de burger als gevolg van een klantverzoek. Het bevat het hele traject van ideevorming tot en met uitvoering, inclusief onderzoek naar geldende wet- en regelgeving, startend met het klantverzoek meldingen binnen de mijnpolitie.nl omgeving. Dit dient in afstemming met de regionale eenheden voor 31-12-2025 gereed te zijn inclusief Decharge van de opdracht.
Aanvullende afspraken:
Voor de implementatie is de projectleider afhankelijk van de snelheid waarmee de regionale eenheden de opgaven volgens het politie portfolio proces kunnen oppakken. Beide opgave staan voor de eenheden op het portfolioprocesplan van 2025. Dit betekent voor einde 2025 moet er decharge zijn van de opdracht.
Gezien het landelijk karakter van de opdracht, is er veel contact op tactisch en strategisch niveau met diverse interne en externe stakeholders, rekening houdend met onderlinge verbanden en (tegenstrijdige) belangen. Dit contact vindt plaats naar eigen inzicht, waarbij te denken valt aan contact met de (gemandateerd) opdrachtgever, programmamanager, product owners van het cluster Digitaal Politie Contact, het Regionaal Service Center, gebruikersorganisatie, referenten dienstverlening en andere (keten)partners van binnen en buiten de politieorganisatie.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox