Gemeente Zeist

Strategisch communicatieadviseur

Gemeente Zeist

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 60.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Onze cultuur is informeel, onze werkwijze integraal en interactief. Ontwikkeling is voortdurend vereist en belangrijk: als organisatie weten wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen.

Als medewerker van de gemeente Zeist voel je je echt betrokken bij Zeist en haar inwoners. Er is veel te doen om onze gemeente nu en in de toekomst voor iedereen aantrekkelijk te houden. Samen met je collega’s werk je er continu aan om dat voor elkaar te krijgen. We staan met onze organisatie voor de uitdaging om de dienstverlening aan de inwoners, bedrijven en instanties van Zeist te blijven verbeteren. Dat doen we samen en daarbij richten we ons op onze klant. Sterker nog, we vertrekken vanuit de klant. In onze organisatie vormen we op een eigentijdse manier de schakel tussen politiek en burger.

Team
Communicatie

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een stevige en veelzijdige strategische communicatieadviseur. Je weet haarscherp wat de rol van communicatie is in de opgaven van onze organisatie. Je werkt daarin nauw samen met projectleiders, programmamanagers, bestuurders en strategische bestuursadviseurs. Je voelt je thuis in een bestuurlijk-politieke omgeving en blinkt uit in het doorgronden van complexe dossiers. Je houdt zowel van strategie als uitvoering en adviseert over het contact, de communicatie én de participatie met de inwoners en ondernemers van Zeist.

Als communicatieadviseur bij de gemeente Zeist zet je je in voor het goede leven in Zeist. Vanuit je expertise en inzicht in het krachtenveld denk en help je mee bij een effectieve inzet van communicatie. Je bent in staat om de grote lijnen te bewaken en vraagstukken van verschillende kanten te bekijken. Je stelt de vraag achter de vraag en weet daarmee tot de kern te komen. Je brengt in afstemming met je interne gesprekspartners lijn aan in de communicatieactiviteiten en ontwikkelt en implementeert een bijpassende communicatiestrategie.

Binnen het team Communicatie, dat bestaat uit 11 communicatieadviseurs (waarvan 1 persvoorlichter), en 3 online media adviseurs, bespreken we gezamenlijk onze capaciteit, verdeling en inzet op de verschillende opgaves en projecten. Dat betekent dat van iedereen flexibiliteit wordt gevraagd in het oppakken van verschillende taken en dat je soepel moet kunnen schakelen tussen de verschillende werkvelden. De verdeling in projecten voor deze tijdelijke functie moet nog vorm krijgen maar zal waarschijnlijk  wijkvernieuwing,  gebiedsontwikkeling en verschillende opgaven binnen sport, ondernemers, cultuur en evenementen bevatten. 

Wanneer nodig ben je aanspreekpunt bij persvragen. Bij voorkeur heb je ervaring met  crisiscommunicatie zodat je ook mee kunt draaien mee in de  beschikbaarheidsdienst voor crisiscommunicatie (24/7).

Dit ben je
Je staat stevig in je schoenen en blijft kalm in de hectiek. Met jouw humor, nieuwsgierigheid, visie, creativiteit en relativeringsvermogen weet je collega’s mee te nemen. Je bent klantgericht, resultaatgericht en houdt goed overzicht. Het coördineren van werkzaamheden en het doorhakken van knopen gaat je gemakkelijk af. Je signaleert kansen en risico’s en geeft proactief en onderbouwd advies. Ook heb je een actieve rol in de advisering van collegeleden met betrekking tot hun positionering en zichtbaarheid. Je bent alert op ontwikkelingen in de samenleving en je vakgebied en verwerkt die in je strategie. Je neemt graag het voortouw.

Competenties

  • Klantgerichtheid;
  • Samenwerkingsgerichtheid;
  • Vernieuwend denken en handelen;
  • Resultaatgerichtheid;
  • Kan zelfstandig opereren;
  • Oordeelsvorming;
  • Pro-actief;
  • Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid in het Nederlands;
  • Overtuigen;
  • Kan goed schakelen;
  • Kan omgaan met pieken en dalen in werkdruk;
  • Omgevingsbewustzijn.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Woe - Do – Vr

Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 24 juni 2024 van 09.30- 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 21 juni 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot 17 juni 2024, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding communicatie op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar als communicatieadviseur;

De Wensen

  • Uitstekende advies en schrijfvaardigheden, aan te tonen door middel van een motivatie bij de reactie op deze vacature (de motivatiebrief moet als een document met het cv worden aangeboden).

  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring als communicatieadviseur binnen een gemeente;

  • Ruime ervaring in het maken van een communicatiestrategie voor diverse projecten;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox