Gemeente Amstelveen

Vergunningverlener apv

Gemeente Amstelveen

  • max €75 per uur

  • Noord-Holland

  • 36 uur per week

  • Juridisch
  • 01 augustus 2024

  • 31 maart 2025

De opdracht­omschrijving

Dit betreft een deta-vast constructie. ZZP'ers zijn uitgesloten van gunning.

Vergunningverlener APV/horeca
32-36 uur per week
Ben je een teamspeler met juridische kennis, heb je dienstverlening hoog in het vaandel staan en wil jij daar graag op het gebied van de vergunningverlening een bijdrage aan leveren in Amstelveen en Aalsmeer
Dan is dit jouw baan!
Je bent als vergunningverlener verantwoordelijk voor de behandeling van aanvragen om vergunningen en ontheffingen voor alle aan de Algemene plaatselijke verordening (APV) gerelateerde beschikkingen en de Alcoholwet, alsmede enkele bijzondere wetten, bijv. de Wet op de kansspelen en de Winkeltijdenwet. Het gaat met name om evenementen-, standplaats- en ventvergunningen, ontheffingen geluidhinder en diverse ontheffingen en vergunningen ten behoeve van de exploitatie van horecabedrijven.
Je behandelt aanvragen/verzoeken waarbij door middel van afstemming met de aanvrager en/of andere organisaties, waaronder politie en brandweer, en/of aan de hand van interpretatie van wet- en regelgeving uiteindelijk een advies aan het bestuur en/of besluit wordt uitgebracht. Je maakt in belangrijke mate eigen afwegingen met betrekking tot de uitvoering van de verschillende taken en de planning daarvan. De contacten in- en extern zijn gericht op het verstrekken van voorlichting en informatie en het verkrijgen van medewerking. Je werkt zo veel mogelijk zelfstandig onder supervisie van de vergunningenmanager. Je kernactiviteiten zijn informeren over procedures en criteria. Je neemt aanvragen in ontvangst, beoordeelt deze en adviseert over de toekenning van aanvragen. Je stelt beschikkingen op en verzorgt de administratieve procedurele afhandelingen daarvan.

Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie AA werkt voor de gemeentebesturen van Aalsmeer en Amstelveen. Twee gemeentebesturen, bediend door één ambtelijke organisatie.
De afdeling Veiligheid en Handhaving (VH) bevordert de veiligheid en leefbaarheid in Amstelveen en Aalsmeer. Enerzijds door de behandeling van aanvragen vergunningen, anderzijds door professioneel toezicht te houden op de naleving van wet- en regelgeving en vergunningen en deze te handhaven. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het Integraal Veiligheidsbeleid en de uitvoering daarvan. De afdeling VH werkt volgens een integrale en uitvoeringsgerichte aanpak op het terrein van openbare orde en veiligheid, het omgevingsrecht en handhaving openbare ruimte. Het team Openbare Orde en Veiligheid bestaat uit twee clusters. Het cluster APV/Horeca draagt zorg voor vergunningverlening en informatieverstrekking op het gebied van de Algemene Plaatselijke verordening, de Alcoholwet en enkele andere bijzondere wetten. Het andere cluster (OOV) voert het Integraal veiligheidsbeleid uit en draagt o.a. zorg voor de handhaving op het gebied van wonen.
Als vergunningverlener ben je onderdeel van het cluster APV/Horeca, dat naast de vergunningenmanagers APV en Horeca, bestaat uit vergunningverleners en administratieve medewerkers. In totaal bestaat dit cluster momenteel uit 10 medewerkers.

Kandidaatomschrijving

Wat vragen wij van jou?

  • MBO/HBO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente, bij voorkeur in een vergelijkbare functie

Comptenties:

  • Klantgericht
  • Zelfstandig
  • Communicatief vaardig
  • Besluitvaardig
  • Betrouwbaar
  • Flexibel

In Amstelveen zijn we betrokken, werken we samen en oplossingsgericht.
Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert! 

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.
De aanvang van de opdracht is maandag 12 augustus 2024 voor de duur van een jaar.
Dit betreft een deta-vast constructie. De leverancier gaat bij het aanbieden van de kandidaat ermee akkoord dat de gemeente Amstelveen na een jaar inhuur, kosteloos mag overnemen.


Referentie:
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
:
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen.

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op donderdagochtend 1 augustus tussen 09:00 en 12:00 uur. Indien u een kandidaat voorstelt, verzoeken wij u ervoor te zorgen dat deze beschikbaar is op bovengenoemde data. De gesprekken zullen plaatsvinden op ons raadshuis.

Toelichting op rooster

Minimaal 32 uur per week. Mogelijkheid om thuis te werken. Maandagen graag aanwezig i.v.m. teamoverleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding

    Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding.

  • Loondienst

    Op CV aantoonbaar in dienst van een detacheringbureau.
    ZZP'ers zijn uitgesloten van gunning.

  • Werkervaring

    Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring als vergunningverlener binnen het vakgebied.

De Wensen

  • Vakgebied
    Op CV aantoonbaar 1 jaar ervaring als vergunningverlener binnen openbare orde en veiligheid.

  • Werkervaring
    Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring als vergunningverlener binnen een gemeente.

  • Systeemkennis
    Op CV aantoonbaar ervaring met het systeem RXMission danwel squit.
    Graag geel arceren op het CV.

  • Interview

    					Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    					Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    					Bij deze deta-vast vacature worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.Verificatie van inhoud aangeboden profiel.Resultaten/praktijkvoorbeelden vanuit vorige werkzaamheden.Competenties voor deze uitvraag.In hoeverre de kandidaat overtuigt de functie vorm kan geven.
    

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox