gemeente Schiedam
geen max tarief
Zuid-Holland
36 uur per week
02 december 2024
01 december 2025
Schiedam wil de leefbaarheid in de wijk vergroten. Daarom heeft de gemeente het Servicepunt Woningverbetering in het leven geroepen. Het Servicepunt Woningverbetering (SWV) is hét loket in de stad waar huiseigenaren en Verenigingen van Eigenaren terecht kunnen met vragen over woningverbetering, verduurzaming en de fundering.
Het SWV heeft een team van 6 medewerkers, als onderdeel van het grotere team Ruimtelijke Ontwikkeling en Beleid. De procesbegeleider werkt binnen het SWV onder de aansturing van de coördinator particuliere woningverbetering en is verantwoordelijk voor de procesaanpak van de aangewezen adressen. Daarnaast ondersteun je de adviseurs waar nodig.
Wat ga je doen?
In deze functie ga je aan de slag met 2 omvangrijke subsidieprojecten; Het Volkhuisvestingsfonds voor Schiedam Oost (VHF) en het Nationaal Isolatie Programma (NIP). In beide projecten ben jij het aanspreekpunt voor zowel inwoners als de interne organisatie. Het opzetten van een projectaanpak en het adequaat registreren van de voortgang maakt een wezenlijk onderdeel uit van je taken.
Bij het VHF Oost richt je je op circa 500 woningeigenaren die onder de verduurzamingsaanpak vallen. Deze woningeigenaren zitten veelal in (kleine) Verenigingen van Eigenaren. De organisatiegraad van deze VvE’s is doorgaans laag. Aan jou de taak om met de eigenaren in contact te komen en de organisatie van de VvE te verbeteren en ze tot onderhouds- en verduurzamingsafspraken te verleiden.
Bij het NIP richt je je stadsbreed op grote VvE’s die moeten verduurzamen. Je begeleidt VvE’s in het doen van subsidieaanvragen om hun warmteinstallatie waterzijdig dynamisch in te laten regelen waarmee 15% gespaard kan worden op de energierekening. Daarnaast begeleid je deze VvE’s in het plannen, aanvragen en uitvoeren van isolerende maatregelen zoals HR++ beglazing, dak- en vloerisolatie en gevelisolatie. Aan jou de taak om de VvE’s te ondersteunen en hun aanvragen te verwerken en de bijbehorende financiële administratie uit te voeren.
Wat breng je mee?
Gezien het persoonlijke contact met de bewoners is aanwezigheid in het Servicepunt Woningverbetering en in de wijk gewenst. Incidenteel zullen je werkzaamheden zich in de avonduren afspelen. Dit kunnen formele VvE-vergaderingen zijn, maar ook presentaties voor de doelgroep.
Flexibiliteit en kunnen presenteren voor een groep is dan ook een must. Je kunt je mondeling en schriftelijk goed uitdrukken en bent in staat mensen te enthousiasmeren en te stimuleren en laat je niet snel uit het veld slaan. Je hebt affiniteit met het verduurzamen van gebouwen.
Je hebt een MBO+/HBO werk- en denkniveau en bent administratief sterk. Je hebt ongeveer 5 jaar ervaring met een vergelijkbaar functieprofiel, dat kan bijvoorbeeld een rol vanuit de overheid of vanuit een VvE Beheerder zijn.
Daarnaast ben je een teamspeler die graag samenwerkt met anderen om concrete resultaten te realiseren.
Wat krijg je van ons?
Een boeiende klus in een projectteam met enthousiaste collega’s waar alle ruimte is voor jouw frisse blik, expertise en ondernemerschap. We zoeken een kandidaat voor 36 uur per week. We bieden je een opdracht aan voor 12 maanden, met mogelijkheid tot verlenging.
Ons kantoor ligt in het centrum van de stad en is uitstekend bereikbaar met het openbaar vervoer.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox