Binnen de DRIO bij de Eenheid Den Haag bieden we elke dag informatie en intelligence die de basis vormen van de veiligheidsaanpak. We werken daarbij samen met allerlei partners. Het is de taak van de DRIO om de wensen en behoeften van onze partners te kennen en onze producten en dienstverlening daar op aan te laten sluiten. Zo houden we samen de stad, de regio en het land veilig.
Als Service Designer werk jij aan de ontwikkeling en optimalisatie van waardevolle intelligenceproducten en diensten, die onze partners nog beter in staat stellen strategische, operationele en tactische keuzes te maken.
Wat ga je doen?
- In samenwerking met de belangrijkste stakeholders (denk aan projectleiders of teamchefs) zet je Service Design methodes en tools (zoals process mapping, service blueprints, concept presentaties en storytelling) in om gezamenlijk met collega’s inzicht te krijgen in de bestaande processen en de optimalisatie daarvan en om diensten en producten te ontwerpen.;
- Je bedenkt, faciliteert en co-creëert zelfstandig design workshops en design sprints met zowel collega’s als partners;
- Je draagt bij aan het stap voor stap verder realiseren/implementeren van service design en design thinking binnen de organisatieonderdelen van de DRIO die met partners binnen de Politie Eenheid Den Haag
Verantwoordelijkheden
- Process maps en Service Blueprints ontwikkelen van / voor de verschillende operationele teams en afnemers van informatie en intelligence
- Begrijpen, ontwerpen en ontwikkelen van de processen waarmee informatie- en intelligence producten en algemene dienstverlening van de DRIO verbeterd kunnen worden.
- Het verhalend vertalen, visualiseren en presenteren van de processen, behoeften en eigen ideeën en ontwerpen aan de teams en management.
- Het ontwikkelen van prototypes en concepten voor nieuwe diensten en/of processen.
- Testen en valideren van prototypes en concepten met behulp van design thinking methodieken.
- Bewaken van de implementatie van serviceconcepten en helpen bijsturen als concept niet maakbaar blijkt te zijn.
Als pionier van Design Thinking en Service Design binnen de organisatie verwachten we dat je een verbindende rol gaat spelen in de verschillende bedrijfsonderdelen en hun eigen processen. Door deze in kaart te brengen en te analyseren ga je collega’s en Teamchefs leren begrijpen waar de knelpunten, optimalisatie- en veranderingsmogelijkheden zitten.
De taken bestaan uit :
- Schrijven en redigeren van nieuwsberichten, rapporten en blogs.
- Onderhouden en optimaliseren van interne platforms, zoals intranet, nieuwsbrieven, e-mailupdates en digitale prikborden.
- Ontwikkelen van visueel materiaal, zoals video's en infographics, om boodschappen krachtig over te brengen.
- De effectiviteit van interne communicatie meten en verbeteringen doorvoeren.
- Plannen en uitvoeren van interne evenementen, zoals workshops, webinars en fysieke bijeenkomsten.
- Samenwerken met HR en management om de communicatie op elkaar af te stemmen en de consistentie te waarborgen.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.