Provincie Noord-Brabant

Technisch ICT Architect

Provincie Noord-Brabant

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Het leven is goed in het Brabantse land. Bij de provincie Noord-Brabant zetten we ons dagelijks in om te zorgen dat dit ook geldt voor de toekomst. Samen werken we aan een mooier, toekomstbestendig en een duurzaam Brabant. Ga jij voor resultaat, ben je ondernemend, heb je affiniteit met maatschappelijke vraagstukken en bovenal: werk je graag vol trots mee aan een nog beter Brabant? Dan zijn wij op zoek naar jou!


Uitdaging
Ben jij de Technisch ICT Architect die onze projecten gaat ondersteunen door het opstellen van Project Start Architecturen, reviewen van Designs van leveranciers en advies geven over toekomstige ontwikkelingen binnen ICT? Heb je de technische bagage om dit geheel zelfstandig te doen maar werk je graag nauw samen met onze Informatie Architecten, Technisch Adviseurs, Cloud Architect en leveranciers? Dan zijn we op zoek naar jou!
De provinciale organisatie is flink in beweging, onder andere door een recente outsourcing van de ICT-dienstverlening. Daarnaast is de Provincie zich vol aan het toeleggen op het werken onder architectuur waardoor de noodzaak voor het opstellen en van het juiste niveau hebben van designs en architectuur principes van belang is. In deze snel veranderende omgeving en tijden waar veel projecten spelen is het goed afstemmen en het borgen van de architectuur belangrijker dan ooit.
Als Technisch ICT Architect werk je binnen het Regieteam van het Programma Dienstverlening ICT. Je richt je op een samenhangende architectuur waardoor ruimte voor innovatie en flexibiliteit ontstaat. Je bent in staat om organisatiedoelen te vertalen naar technische architectuurprincipes, standaarden en richtlijnen. Je leert de organisatiestructuren, de werkprocessen, de informatie (stromen), de applicaties en vooral de technische infrastructuur in hun onderlinge samenhang kennen, rekening houdend met aspecten zoals informatiebeveiliging en beheer.


Wat ga je doen?
Als Technisch ICT Architect werk je zelfstandig, je bent voldoende onderlegd om vragen te vertalen in de benodigde project start architectuur of om aangeleverde Designs te beoordelen. Je bent specialist in het structureren en modelleren van organisatie brede en complexe technische vraagstukken. Je hanteert daarbij specifieke methodes, technieken en hulpmiddelen. Daardoor ben je in staat om de inzichten vast te leggen en te documenteren conform standaarden
 
Verantwoordelijkheden:

  • Opstellen Project Start Architectuur voor vanuit de organisatie opgestarte projecten;
  • Reviewen, auditen en toetsen van door leveranciers opgeleverde designs en technische architectuur op voldoen aan gestelde kaders en richtlijnen, juiste invulling van de gevraagde oplossing en in lijn met de ontwikkelwensen van PNB;
  • Toetsen aan en aanleveren van kaders en richtlijnen waar provincie en dus de leverancier(s) zich aan moeten houden. Zowel technisch als bruggen tussen informatie- en technische informatiearchitectuur;
  • In samenwerking met interne adviseurs technische infrastructuur uitwerken en actueel houden van (hoog over) technische architectuurkaders in meer concrete standaarden en richtlijnen;
  • Mede beoordelen vanuit architectuur perspectief van Plannen van Aanpak welke komen in de run als wel vanuit het lopende transformatie traject;
  • Bewaken en stimuleren van het werken onder architectuur met nadruk op technische architectuur;
  • Waar nodig ondersteunen informatie adviseurs of adviseurs technische infrastructuur bij beoordelen van voorstellen van leveranciers;
  • Participeren in architectuuroverleg incl. voorbereiding en opvolging;
  • Mede uitdragen van de doelarchitectuur binnen de organisatie.



Kandidaatomschrijving

Als Technisch ICT Architect beschik je over:

  • HBO ICT / Informatica / Business information management. Dit blijkt uit CV;
  • Minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als technisch Architect, op het gebied van technische componenten, gegevensopslag en netwerk;
  • Aantoonbare kennis van gangbare methoden en technieken op het gebied van technische architectuur en van gegevensmodellen en data-architectuur;
  • Aantoonbare kennis van architectuurprocessen (bijvoorbeeld TOGAF);
  • Kennis van Archimate;
  • Aantoonbare kennis van de overheidsreferentiearchitecturen zoals NORA, PETRA of GEMMA;
  • Recente werkervaring (opgedaan na 2016) met architectuurprocessen (bijvoorbeeld DYA, TOGAF);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met architectuurmodelleren op gebied van technische architectuur;
  • Minimaal 3 jaar recente (na 2016) aantoonbare ervaring met het beoordelen en van courante IT toepassingen bijvoorbeeld Office 365, Azure, VDI, Citrix, Intune,  Dataplatforms en ontwikkelingen als Open data en Big data, Saas/IAAS oplossingen.

 

Interviewplanning

We streven er naar de gesprekken te houden in week 29.

Toelichting op rooster

De mogelijkheid voor een werkweek van 24 uur is bespreekbaar. Circa 1 á 2 maal per twee weken wordt er op het Provinciehuis in ’s-Hertogenbosch gewerkt/overlegd. Mogelijk veranderen de maatregelen t.a.v. werken en overleggen op het Provinciehuis gedurende de inhuurperiode. Het (incidenteel) verrichten van werkzaamheden in de avonden of weekenden kan onderdeel zijn van deze opdracht, en de vergoeding hiervoor wordt geacht in het overeen te komen tarief te zitten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleidingen Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT / Informatica / Business information management. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als technisch Architect, op het gebied van technische componenten, gegevensopslag en netwerk en heeft daarbij gewerkt met overheidsreferentiearchitecturen zoals NORA, PETRA of GEMMA. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar recente (na 2016) aantoonbare ervaring met het beoordelen en van courante IT toepassingen bijvoorbeeld Office 365, Azure, VDI, Citrix, Intune, Dataplatforms en ontwikkelingen als Open data en Big data, Saas/IAAS oplossingen. Dit blijkt uit het CV.
  • Kennis en certificaten Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van Archimate. Dit blijkt uit CV.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Overige eisen Beschikbaarheid vanaf 1 augustus 2022. Dit blijkt uit het CV.

De Wensen

  • Opleiding Kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde HBO opleiding op het gebied van ICT / Informatica / Business information management. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 3 van de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring als technisch Architect, op het gebied van technische componenten, gegevensopslag en netwerk en heeft daarbij gewerkt met overheidsreferentiearchitecturen zoals NORA, PETRA of GEMMA. Dit blijkt uit CV.
  • Werkervaring Kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar recente (na 2016) aantoonbare ervaring met het beoordelen en van courante IT toepassingen bijvoorbeeld Office 365, Azure, VDI, Citrix, Intune, Dataplatforms en ontwikkelingen als Open data en Big data, Saas/IAAS oplossingen. Dit blijkt uit het CV.
  • Kennis en certificaten Kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van Archimate. Dit blijkt uit CV.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek zijn de laatste (maximaal) 25 punten toe te kennen. Deze 25 punten worden als volgt verdeeld: 1) De zienswijze en visie op de betreffende functie/werkzaamheden, gerelateerd aan eigen ervaring en visie provincie: maximaal 10 punten. 2) Match met het team (voldoende complementair in kennis en samenwerking): maximaal 5 punten. 3) Competenties zoals impact, verbindend, doortastend, vernieuwend, betrouwbaar maximaal 10 punten. Bij de provincie gaan we uit van het BYOD (Bring Your Own Device) principe We vragen een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) op van de kandidaat aan wie de opdracht voorlopig wordt gegund. Dit is onderdeel van de selectieprocedure en een knock-out criteria. We vragen deze bij voorkeur te overleggen voorafgaand aan de eerste werkdag maar in ieder geval uiterlijk binnen één maand nadien.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox